کد خبر: ۹۹۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ 17 September 2021

بسته خبری «تابناک کهگیلویه و بویر احمد» مجموعه‌ای از خبر ها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که خواندنش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به اخرین تحولات و خبرهای شهرستان دنا؛

روزهای پایانی شهریور دلهره عجیبی برای سی سختی‌ها به همراه دارد/نیمکت های خاک گرفته در مدارس شهر سی سخت از نگاه خبرگزاری مهر

پاییز ۱۴٠٠ در شهر سی سخت متفاوت بوده و این روزها مدارس تخریب شده از یک سو و انتظار کودکان و خانواده‌ها از سویی دیگر به چشم می‌خورد. مردمانی که ماه‌های سختی را پشت سر گذاشته و اینک در انتظار فرارسیدن فصل تعلیم نظاره گر شرایط متفاوتی هستند.

ساخت و ساز تعدادی از مدارس سی سخت ناتمام مانده و جهادی‌ها دوشادوش متولیان برای بازسازی کلاس‌های درس دانش آموزان تلاش می‌کنند.

خانواده‌ها دغدغه خرید را دارند و دانش آموزان برای پوشیدن لباس فرم مدرسه، خریدن کیف، دفتر و مداد نو لحظه شماری می‌کنند.

در این میان خدمت گذاران زحمتکش مدرسه از دغدغه و بلاتکلیفی‌ها میگویند و اغلب خانه به دوش در چادرها و مدارس در حال بازسازی زندگی می‌کنند.

حال در این شرایط و روزهایی که ویروس کرونا ترس و اضطراب را رقم زده و شرایط را متفاوت از قبل، خستگی را نیز در صحبت‌های کودکانی احساس می‌کنیم که خاطرات کودکی آنها به میز و دفتر و بازی با هم سن و سال‌ها در مدرسه گره خورده است.

فرماندار شهرستان دنا در این رابطه از وجود ۲۷ مدرسه تعمیری و هشت مدرسه تخریبی در این شهرستان خبر داد.

عبدالحمید پناهی افزود: هفت مدرسه و یک خوابگاه تخریبی در شهر سی سخت و روستای کوخدان وجود دارد.

پناهی با بیان اینکه ۷٠ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تکمیل زیرساخت آموزشی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ۲۷ مدرسه تعمیری در شهرستان داریم که برای چهار مورد با هدف مقاوم سازی دو میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی افزود: مقاوم سازی دو مدرسه انجام و دو مورد دیگر در حال اجرا است.

پناهی با اشاره به کمک ۱٠ میلیارد تومانی برای کمک به ساخت مدرسه فاطمه الزهرای (س) سی سخت، گفت: برای شروع سال تحصیلی از ظرفیت شیفت مخالف سایر مدارس استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، باید دید پاییز سرد با تقویم درسی بدون چالش زیرساختی در سی سخت رقم خواهد خورد؟

برسی تابناک از بازتاب عملکرد 10 روزه شورای شهر سی سخت در افکار عمومی

برای ارزیابی دقیق و علمی عملکرد شوراهای شهر نمی‏توان به کلیات بسنده کرد بلکه با فرصت دادن و گذر زمان و جمع بندی کلی می توان درباره عملکرد شورای شهر که پشتوانه آن مردم می باشند اظهار نظر کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد،اما اگر بخواهیم نگاهی منصفانه به عملکرد 10 روزه (از بدو تاریخ تحلیف تا کنون) شورای ششم شهر سی سخت داشته باشیم به این نتیجه خواهیم رسید که تلاش برای جلب رای همه اعضای کمیسیون ماده 5 برای آن دسته از خانواده های حادثه دیده سی سختی در زلزله بهمن 99 که تا کنون موفق به دریافت پروانه ساخت و تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مجدد ساختمان خود نشده اند ،تلاش برای امهال تسهیلات بانکی زلزله زدگان سی سخت و حومه مطابق با قانون مصوب مجلس،انتخاب شهردار جدید و تلاش برای ایجاد یک پل ارتباطی بین شورای ششم سی سخت و مسوولین کشوری، استانی و شهرستانی جهت توسعه سی سخت بعد از زلزله را از مهمترین اقدامات، از میان سایر اقدامات دیگر این شورای شهر فاکتور گرفت.

انتخاب شهردار شورای ششم شهر سی سخت/ مهمترین استراتژی شورای ششم سی سخت

محمد فرهادی،سخنگوی شورای ششم شهر سی سخت به خبرنگار تابناک گفت:،در جلسه شورای ششم شهر سی سخت مهندس کیانوش صیادی با اکثریت آراء به عنوان شهردار شهر سی سخت انتخاب شد.

فرهادی اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر سی سخت از گزینه هایی که برای تصدی پست شهرداری سی سخت برنامه عملیاتی خواسته بودند مهندس کیانوش صیادی را با اکثریت آراء به عنوان شهردار شهر سی سخت معرفی کردند.

سخنگوی شورای شهر سی سخت این انتخاب اعضای شورای شهر را فراجناحی دانست و گفت: مهمترین استراتژی شورای ششم سی سخت توسعه شهر و عبور از وضعیت بحرانی کنونی است اما در روزهای آینده بیشتر با مردم صحبت خواهیم کرد.

سفر رییس بنیاد مسکن کشور به استان کهگیلویه و بویر احمد و بازدید از شهر زلزله زده سی سخت

نیکزاد رئیس بنیاد مسکن کشور و استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد بعد از ورود به استان و در بدو ورود از مناطق زلزله ده سیسخت بازدید کرد.

استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم سی سخت افزود : وظیفه ما این است که حرف مردم را بشنویم و امروز هم مردم به استقبال ما آمدند و مطالبه هایی داشتند که وظیفه ما انتقال صدای مردم به تهران جهت پاسخ به مطالبات قانونی و به حق آن ها است.

وی گفت : تصور نشود اگر وامی یا بلاعوضی در نظر گرفته می شود تنها به تعدادی داده شود و به بقیه پرداخت نشود، خیر باید به همه پرداخت بشود و من این را پیگیری میکنم.

نیکزاد  در این سفر یک روزه خود به مردم گفت:واحد هایی که در سی سخت ساخته می شود باید دارای آمار دقیق باشند و حتی اگه لازم باشد من هفته ها اینجا می مانم (سی سخت) اما آمار دقیق می خواهم و کار را پیگیری می کنم.

دیدار اعضای شورای ششم شهر سی سخت با نماینده ولی فقیه استان،دادستان دنا و شهردار یاسوج

تقی زاده رییس شورای شهر سی سخت به نمایندگی از سایر اعضای شورا،با بیان مطالباتی چون استمهال تسهیلات بانکی مطابق با قانون مصوب مجلس به مدت 2 سال،تجدید نظر مسوولین به رای کمیسیون ماده 5 و کمک به 60 خانواری که تا کنون موفق به اخذ پروانه و تسهیلات نگردیده اند،برخورد قانونی با تخلف سرمایه گذار آب معدنی شهرداری و تخلف شهردار قبلی که بدون رعایت سلسله مراتب،اقدام به واگذاری املاک شهرداری در روز تحلیف شورای ششم سی سخت به یکی از ادارات دولتی شهرستان کرده است،برخورد با ادارات دولتی و بستن حساب بانکی آنهایی که تاکنون اقدام به تسویه حساب خود به شهرداری سی سخت نکرده اند،معضل سرقت باغات،حفاری های شرکت های خدمت رسان،رأفت برای جرایم سنگین آبفای شهری سی سخت در حوزه انشعابات غیر مجاز،مشخص شدن حریم اراضی شهری با اراضی محیط زیست و منابع طبیعی و کنترل شبکه های اجتماعی و ممانعت از توهین به اعضای شورای شهر خواستار رفع آنها شد.

دست یاری شورای ششم شهر سی سخت به سمت نماینده ولی فقیه استان/ 60 خانوار زلزله زده سی سختی گرفتار رای کمیسیون ماده 5 

رییس شورای شهر سی سخت در دیدار اعضای شورای ششم این شهر با نماینده ولی فقیه در استان تاکید به وضعیت بحرانی 60 خانوار زلزله زده سی سختی داشت و گفت:در صورتی که مشکل این 60 خانوار در کمیسیون ماده 5 رفع نگردد،زمستان سختی بر این تعداد خانوار که اکنون در کانکس و چادر اسکان دارند تحمیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه استان نیز با ابراز نگرانی از وضعیت این تعداد خانوار حادثه دیده طی تماس تلفنی با دستگاه های نظارتی و بازرسی،خواهان رسیدگی به دلایل عدم همکاری و برطرف شدن مشکل دریافت پروانه ساختمان برای این تعداد خانوار شد.

تماس تلفنی یک منبع آگاه به خبرنگار تابناک و رد عدم همکاری سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویر احمد

یک منبع آگاه در استانداری کهگیلویه و بویر احمد به خبرنگار تابناک گفت:تا آنجایی که در جریان و روند کار هستم،سازمان بازرسی استان  وضعیت بحرانی شهر سی سخت بعد از وقوع زلزله بهمن 99 را کاملا پدیرفته است و حتی خواستار رفع مشکل کمیسیون ماده 5 آن تعداد خانواری که به دلیل رای این کمیسیون تاکنون موفق به دریافت پروانه ساختمانی جهت دریافت تسهیلات نشده اند شده است اما مشخص نیست که چرا دستگاه های متولی تاکنون هیچ اقدامی جهت رفع این مشکل نکرده اند.

امام جمعه شهر سی سخت:تسهیلات ساخت منازل تخریب شده از زلزله سی سخت را افزایش دهید

حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاددر بازدید رییس بنیاد مسکن کشور به سی سخت گفت : حادثه ای که در سی سخت اتفاق افتاد بسیار سنگین بود و انتظار از مسئولین کشور این است که همچون گذشته در کنار این مردم باشند.

مصباح نژاد افزود : مجموعه نظام خدمات ارزنده ای به مردم ارائه داده است و همه مسئولین پای کار بودند.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری برای بازسازی گفت: مردم انتظار دارند برای تکمیل کار حداقل مبلغ 100 میلیون تومان دیگر به تسهیلات اضافه شود و تسهیلات معیشتی هم تنفس داده شود.

امام جمعه سیسخت ادامه داد : حق هر ایرانی یک مسکن است و مستاجرین ما هم دچار مشکل شده اند که انتظار این است تدبیرات لازم جهت جهت تهیه زمین و تسهیلات لازم به آنها فراهم شود.

دادستان دنا:قاچاق چوب و تبدیل آن به ذغال دارای یک باند شبکه ای است

دادستان شهرستان دنا در نشست پیشگیری از وقوع جرم، حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی،بحران کمبود آب،آتش سوزی،برخورد با راننده های شوتی، و چالشها و راهکارهای مبارزه با قاچاق چوب را از اولویت های کاری دستگاه قضایی شهرستان دنا در این نشست دانست و گفت:در سالهای اخیر قاچاق چوب مهمترین عامل تخریب و آتش زدن عمدی جنگلهای بلوط شهرستان دنا شده است و باید برای جلوگیری از این پدیده، متولیان امور عزمی جدی داشته باشند.

غریب پور قاچاق چوب را دارای یک باند شبکه ای دانست و با بیان اینکه در شهرهای مجاور دارای یک مرکز خرید و فروش می باشد گفت:تمام تلاش نیروهای منابع طبیعی باید جهت شناسایی مکان این باند خرید و فروش چوب و تولید ذغال باشد.

وی افزود:وجود یک گلو گاه در جاده های بین شهری می تواند نقش مفیدی جهت شناسایی قاچاقچیان چوب و حتی راننده های شوتی که امنیت جاده ها را به خطر انداخته اند داشته باشد.

نستهن مقدم شهردار یاسوج:تا آخرین لحظه در کنار مردم سی سخت می مانم

شهردار یاسوج در این نشست با اعضای شورای شهر سی سخت گفت: افتخار می کنم از جمله مسوولینی بودم که از بدو زلزله در کنار مردم سی سخت بودم و امروز هم اعلام می کنم تا آخرین روز خدمت در شهرداری یاسوج برای رفع نیازهای مردم زلزله زده سی سخت از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و در کنار آنها هستم.

وی در ادامه گفت:در شب اول وقوع زلزله در استان قم حضور داشتم که بعد از شنیدن خبر به سمت سی سخت حرکت کردم و بعد از رسیدن به سی سخت یاد دارم باران شدیدی در حال بارش بود که فردای همان شب کسالتی برای بنده به وجود آمد و تا همین امروز با آن دست و پنجه نرم می کنم.

نستهن مقدم ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضای شورای شهر سی سخت در شهرداری یاسوج اظهار کرد: کمک در حوزه ترمیم و لکه گیری آسفالت خیابان ها،کمک در شستشوی معابر و خیابان های سطح شهر و محلات سی سخت،کمک به تعمیر ماشین آلات،اعزام نیروهای کار و فنی به شهرداری سی سخت را بعد از مشورت با واحد های مربوطه،جهت کمک به شهرداری سی سخت انجام خواهم داد.

فرماندار شهرستان دنا عنوان کرد:جایگزینی کشت برنج کینوا به جای چمپا راهکاری برای مصرف بهینه آب

عبدالحمید پناهی در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دنا افزود: از جمله اقدامات مطلوب در راستای جلوگیری از مصرف آب، کشت زعفران، کشت سورگوم و به طور کلی کشت محصولاتی است که کمترین میزان مصرف آب را داشته باشند.

وی بیان داشت: سیستم آبیاری تحت فشار به عنوان یکی از راهکارهای اصلی بهینه سازی مصرف آب است.

پناهی اظهار داشت: در صورت همکاری مردم با در نظر گرفتن کمک بلاعوض وزارتخانه می‌توان به تحقق کامل سیستم آبیاری تحت فشار در شهرستان امیدوار بود.

وی تصریح کرد: انجام هر اقدامی از طرف آب و فاضلاب نیازمند کسب استعلام از منابع طبیعی و کمیته فنی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار